Kola s judem 2018

Den 1. (5. května 2018)

Kola s judem

Zdravíme vás z premiéry akce Kola s judem z Mariánských Lázní. I přes premiéru se nám podařilo naskládat všech 24 jízdních kol do jediné dodávky a všechna bez poškození dopravit do cíle. Překvapilo nás berounské nádraží, které vypadalo spíše jako v květnu 1945, než v květnu 2018.

Jízda vlakem probíhala bez větších zádrhelů. Naši lehce předpubertální borci dokonce přemluvili podstatně starší spolucestující ke karetním hrám. Obě vozidla (s koly a bagáží) mezitím s jedinou výjimkou dorazila bez problémů. Zmíněným problémem bylo krocení koní pod kapotou s cílem dodržet rychlostní omezení přívěsného vozidla plného báglů.

Kola s judem 2018 - jak naskládat 24 kol do 1 dodávky?
Kola s judem 2018 – jak naskládat 24 kol do 1 dodávky?

Na místě určení se obě skupiny sešly téměř ve stejný čas. Než se dovařily brambory k pečenému kuřeti převzali jsme klíče od pokojů a děti prověřily místní hřiště – opičí dráhu. Po obědě jsme vyložili kola a batohy a ubytovali se. Po poledním klidu jsme se na kole přepravili k asi 1km vzdálenému dojo mariánskolázeňských judistů. Po vzájemném seznámení obou týmů začal společný trénink, který po dohodě trenérů vedl Martin tak, aby naši borci poznali i jiný trénink.

Kola s judem 2018 - společné foto s mariánskolázeňskými judisty
Kola s judem 2018 – společné foto s mariánskolázeňskými judisty

Po nácviku technik a společném randori jsme vyrazili do plaveckého bazénu, dle nás na regeneraci. Již vstupem do bazénu jsme pochopili, že nepůjde o regeneraci, ale o destrukci. Dva místní návštěvníci, kteří chtěli naplavat svých x bazénů pochopili, že z plavání dnes nic nebude, protože 33 borců začalo vařit vodu. Najednou bylo těsno ve vířivce, sauně i na tobogánu. Plavčíkovi hrála barevná hudba na monitoru sledujícím tobogán, protože ačkoliv by mezi jednotlivými jezdci měla být prodleva asi 7s, naši lumeni jezdili ve 13členném bobovém uspořádání. I to jim bylo po chvíli málo, a tak začali jezdit skeleton (pro ty z vás, kteří neznají zimní olympijské sporty, skeleton je jízda po břiše hlavou dopředu). Jízdu si vychutnali i všichni trenéři. Aktivisté Greenpeace naštěstí byli v prvomájovém (nebo podobném) průvodu, a tak neměli příležitost vtahovat velryby zpět do vody. Vrcholným číslem pak byl souboj Titánů (souboj jezdců na koni), ve kterém neměli Pavel v roli Šemíka a Karel v roli Horymíra mezi ostatními poníky konkurenci.

Kola s judem 2018 - hra na koně pokračuje i pod hladinou
Kola s judem 2018 – hra na koně pokračuje i pod hladinou

Z bazénu jsme se přesunuli zpět do ubytovny a šli na večeři. K večeři byly špagety a nedočkaví fanouškové čekali kdy dojíme, aby mohli sledovat bitvu našeho a slovenského hokejového týmu. V současné době mají děti osobní volno, které tráví na opičí dráze za ubytovnou. Jenom Matěj a Bruno si šli zaběhat. Že by se již začalo oddělovat zrno od plev?

Zítra ráno nás čeká snídaně, po které si zajedeme do tělocvičny zahrát nějaké hry, pak brzký oběd a všemi očekávaný první cyklovýlet. Trio trenérů se pak neméně těší na krkovičku při večerním grilování.

Den 2. (6. května 2018)

Dnešní ráno jsme začali dříve, snídaně byla v 7:30, klasicky formou švédských stolů. U snídaně se dnes poprvé projevila Lubošova absence, protože jeho hemenex je jedno z mála jídel, které kozí bobky porazí.

Kola s judem 2018 - snídaně
Kola s judem 2018 – snídaně

Po snídani všichni odjeli do tělocvičny, kde se pod vedením Víti a Pavla hrály nejrůznější hry. Na oběd (kuře na paprice s těstovinami) jsme se přesouvali na 10:30 tak, abychom mohli po 11. hodině vyrazit na „velký“ cyklovýlet.

Kola s judem 2018 - kotrmelec ve dvou, jde to i s "lehkým" hmotnostním rozdílem
Kola s judem 2018 – kotrmelec ve dvou, jde to i s „lehkým“ hmotnostním rozdílem

Ihned po výjezdu se Lubošova absence projevila podruhé, a tak o se Pavlu nemocnou prasklou duši musel postarat Karel. Během 15 kilometrové jízdy malebnou a nepříliš rovinatou krajinou jsme měli několik kaskadérských kousků včetně lehké koupele v brodu přes Jilmový potok. Naštěstí nemusela přijet „rychlá“ a vlastně jsme ani nevytáhli lékárničku. Na půli cesty nás čekala malebná restaurace, kde jsme se občerstvili párky a klobásami. Někteří se slzami na krajíčku přijali informaci o tom, že se zpět vracíme stejnou cestou. Cestu zpět jsme pak prožili již bez překvapení a celková délka výletu byla 30km.

Kola s judem 2018 - cestou nás čekal i brod
Kola s judem 2018 – cestou nás čekal i brod

Po uklizení kol a převléknutí do teplého oblečení jsme vyrazili k tělocvičně, kde právě probíhá grilování. V nabídce je kuře (maso z bílé slepice) a prasátko (maso z černé slepice), do kterých proudem teče točená kofola.

Kola s judem 2018 - grilování
Kola s judem 2018 – grilování

Den 3. (7. května 2018)

Ráno jsme si přispali, snídaně s tradičním sortimentem byla až v 8:00. Po snídani jsme vyrazili na hřiště u Prelátova pramene. V našem publiku začala panovat obava, že jdeme na nějaké „dětské hřiště“, ale to, co nás čekalo, se od loňska posunulo na úroveň pevnosti Boyard. Největší oblibě se těšila lávka s překážkami v podobě rozkývaných pytlů, které v rukou kamarádů obvykle mířily přesně. Aniž si toho naší borci všimli, absolvovali kruhový trénink s důrazem na obratnost. Hodina a půl však utekla jako voda a museli jsme na oběd. Byla gulášová polévka a kuřecí rizoto.

Kola s judem 2018 - na hřišti u Prelátova pramene
Kola s judem 2018 – na hřišti u Prelátova pramene

Po obědě jsme vyrazili na kratší (20 km) cyklovýlet na Panský vrch, kde jsme vyšplhali i na rozhlednu. Stejně jako včera se nám nevyhnulo duševní neštěstí. Při zpátečním sjezdu úzkou lesní cestou všichni projeli bez jakéhokoliv problému či kolize, pouze, opět Pavlova a tentokráte pro změnu zadní duše byla úplně na maděru. Při prvním pokusu o opravu lepením se větší defekty dovedně skryly, nakonec však své místo našla duše nová.

Kola s judem 2018 - druhý cyklovýlet již provázela únava
Kola s judem 2018 – druhý cyklovýlet již provázela únava

Po návratu zřejmě došly veškeré domácí i na místě dokoupené zásoby, a tak děti po dvou dnech začaly skandovat: „My máme hlad“. Potraviny jako šunka, sýr či vysočina, o které při snídani nikdo nejevil zájem, najednou zmizely všechny, a to včetně chleba. Po svačině jsme vyrazili na poslední společný trénink s kolegy z Mariánských Lázní. Po vzájemné dohodě (borci obou týmů toho již mají opravdu dost) jsme trénink zaměřili na techniky na zemi. Jak jsme se nedávno dozvěděli, když se jednoho prvňáčka ptali, co dělají na judu, tak nácvik technik držení popsal slovy: „Strejdo, učíme se ležet“. Po tréninku jsme zbaštili kuřecí řízek s bramborem, a protože Zpívající fontána zahajuje sezonu až tento pátek, jdeme trénovat techniky na zemi.

Den 4. (8. května 2018)

Dnes nás čekal nejnáročnější den na organizaci časového sledu. Ráno před snídaní jsme stihli zabalit i naložit kola. Dále se naše přívěsu skupina rozdělila na turisty a úklidovou četu. Turisté vyrazili s Víťou, Ivanem a Martinem, kteří přivedli i mariánskolázeňské judisty a společně vyrazili do Miniaturparku Boheminium. Úklidová četa Karel, Karel a Pavel mezitím likvidovala kofoloou pohromu z nedělního grilování. Se skupinou turistů se setkali u dančí obory nedaleko vstupu do parku. Větší zájem než o daňky děti věnovaly skupině malých koziček, které jako kamzíci chodily po plotě vedlejší budovy.

Kola s judem 2018 - u sochy Krakonoše
Kola s judem 2018 – u sochy Krakonoše

V parku se děti vyzbrojily mapkou a na prohlídku se vydávaly samostatně. Všechny modely jsou umístěny v terénu modelovaném dle skutečnosti, v identickém měřítku (1:25) a s popisem místa, kde lze najít originál. Největší zájem budily modely s funkčními doplňky (Ještěd s lanovou dráhou, Lužná u Rakovníka s vlakem). U vstupu do parku je umístěn model rozhledny Panorama, kterou děti cestou na oběd ještě navštíví.

Kola s judem 2018 - Karlštejnů není nikdy dost
Kola s judem 2018 – Karlštejnů není nikdy dost

K obědu bude holandský řízek, po obědě se vracíme vlakem č. R 771, který má dle jízdního řádu na berounské nádraží dorazit v 17:16. Doufejme, že organizace časového sledu vyjde a děti odjezd vlaku opravdu stihnou. Jejich poslední dobrodružství tohoto soustředění bude jízda Pendolinem. Za sportovní a kulturní program na místě děkujeme animátorům z Judo-Budo-Clubu Mariánské Lázně, za zapůjčení dodávky a přívěsu kamarádům Petrovi a Milanovi.

Kola s judem 2018 - část cesty zpět jsme jeli Pendolinem
Kola s judem 2018 – část cesty zpět jsme jeli Pendolinem

Fotogalerii z akce stáhnete zde.